26.05.2023
SPRZĘT POZYSKANY W RAMACH PROGRAMU CZ. 1
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, której celem jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
W ramach Laboratoriów Przyszłości, Przedszkola Terapeutyczne Sp. z o. o., prowadząca Niepubliczną Szkołę Podstawową Specjalną „Niebieska Kokardka”, otrzymała wsparcie finansowe w wysokości 30 000,00 zł.
Do tej pory wydano 25 600 zł. Z katalogu ministerialnego zostało wybrane i zakupione wyposażenie techniczne niezbędne do rozwoju umiejętności praktycznych wśród uczniów takie jak:
– drukarka 3D z filamentami wraz ze szkoleniem i biblioteką modeli 3D (licencja roczna);
– laptop multimedialny;
– zestaw „studia” filmowego i fotograficznego (aparat fotograficzny, gimbal ręczny, statyw, softbox);
– mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami (zestaw RFID – kompletny zestaw startowy do nauki Arduino);
– zestaw mikrofonów nagłownych;
– mikrofon kierunkowy z akcesoriami;
– stacja lutownicza z gorącym powietrzem;
– robot Dash;
– wysoki regał z zamykanymi drzwiami i półkami – 2 szt.;
– teleskop;
– zestaw klocków LEGO SPIKE Essential;
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt i pomoce, które z pewnością uatrakcyjnią prowadzone zajęcia szkolne oraz pozwolą uczniom rozwijać swoje manualne i techniczne umiejętności.
Zakupiony sprzęt będzie służył zarówno w trakcie obowiązkowych zajęć edukacyjnych np.: edukacji wczesnoszkolnej (przyrodniczej, technicznej, informatycznej, polonistycznej), zajęć edukacyjnych, funkcjonowania osobistego i społecznego, zajęć rozwijających komunikowanie się i rozwijających kreatywność, jak i podczas zajęć świetlicowych, wycieczek oraz uroczystości szkolnych.
Nasze wartości w Niebieskiej Kokardce
Bezpieczeństwo
Chronimy, zapobiegamy i zapewniamy bezpieczeństwo naszym podopiecznym. Bezpieczeństwo to wartość nadrzędna, ponieważ bezpieczne dziecko to dziecko szczęśliwe i ufne oraz spokojni rodzice.
Etyka
Pod względem etycznym, traktujemy dziecko „na równi” z dorosłym. Robimy to tak, aby mu nie szkodzić, a zmniejszać dolegliwości i łagodzić skutki zaburzeń rozwojowych. Indywidualizujemy swoje podejście, by zwiększyć efektywność terapii oraz komfort dziecka.
Autorytet
Demonstrujemy i promujemy wartości pozytywne, cele i standardy, nadając kierunek rozwoju dziecka oraz budząc entuzjazm i nadzieję na lepszą przyszłość. Poprzez budowanie pozytywnej relacji, nauczyciel staje się autorytetem.
Godność
Zwracamy szczególną uwagę na poszanowanie godności dziecka, uwzględniając kontekst rodzinny i rozwojowy. Promujemy podejście podmiotowe wobec dziecka. Wszystkie oddziaływania wobec dziecka, odbywają się za zgodą rodziców lub prawnych opiekunów.
Odpowiedzialność
W sposób odpowiedzialny pomagamy w zaspokojeniu indywidualnych potrzeb terapeutycznych, edukacyjnych i rozwojowych, przez oddziaływanie w sposób zróżnicowany, za pomocą wielu metod i technik. Wpajamy dzieciom zasady ogólnie przyjęte przez społeczeństwo.
Tolerancja
Podejmujemy wyzwania wynikające z niepowtarzalności dziecka oraz systemu w jakim żyje. Umożliwiamy wyzwolenie i rozwój jego indywidualnego, niepowtarzalnego potencjału. Wszystko to poprzez życzliwość i empatię, które mogą zjednać dzieci, najbardziej zbuntowane lub zamknięte w sobie.
Napisz do nas
Zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy.