Metody w naszym przedszkolu dla dzieci z autyzmem w Nowym Targu

Podstawę podejmowanych przez nas oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych stanowi podejście rozwojowe. Podejście to uwzględnia prawidłowy rozwój dziecka i zakłada, że każdy z nas nabywa określone umiejętności w podobnej kolejności rozwojowej, niezależnie od predyspozycji, dlatego też nauka nowych umiejętność  powinna odbywać się zawsze w kontekście ram wyznaczonych przez aktualny poziom rozwoju.

Rozpoczynając terapię przeprowadzamy diagnozę funkcjonalną dziecka i na podstawie otrzymanych wyników tworzymy programy edukacyjno-terapeutyczne. Dostosowujemy środowisko dziecka tak, aby w optymalny sposób stymulować jego rozwój. W pracy terapeutycznej korzystamy z różnych metod, które są indywidualnie dobierane do każdego dziecka. Wśród metod i technik, którymi pracujemy znajdują się m.in.:

  • metoda PECS,

  • Stosowana Analiza Zachowania,

  • TEACCH,

  • trening słuchowy metodą Tomatisa®,

  • komunikacja metodą Mówik,

  • metody poznawczo-behawioralne,

  • Programy Aktywności Knillów,

  • Program Rozwijający Percepcję Wzrokową F. Frostig, D. Horne,

  • ćwiczenia grafomotoryczne wg H. Tymichowej,

  • Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,

  • elementy metody stymulacji polisensorycznej wg J. Kielina,

  • pedagogika zabawy,

  • elementy Pedagogiki Montessori,

  • Integracja Sensoryczna,

  • elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,

  • bajki terapeutyczne,

  • elementy edukacji przez ruch D. Dziamskiej,

Metoda PECS

Metoda Teacch

Trening słuchowy Tomatisa®

Napisz do nas

Zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy.

Formularz kontaktowy