Metody w naszym przedszkolu dla dzieci z autyzmem w Nowym Targu
Podstawę podejmowanych przez nas oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych stanowi podejście rozwojowe. Podejście to uwzględnia prawidłowy rozwój dziecka i zakłada, że każdy z nas nabywa określone umiejętności w podobnej kolejności rozwojowej, niezależnie od predyspozycji, dlatego też nauka nowych umiejętność powinna odbywać się zawsze w kontekście ram wyznaczonych przez aktualny poziom rozwoju.
Rozpoczynając terapię przeprowadzamy diagnozę funkcjonalną dziecka i na podstawie otrzymanych wyników tworzymy programy edukacyjno-terapeutyczne. Dostosowujemy środowisko dziecka tak, aby w optymalny sposób stymulować jego rozwój. W pracy terapeutycznej korzystamy z różnych metod, które są indywidualnie dobierane do każdego dziecka. Wśród metod i technik, którymi pracujemy znajdują się m.in.:
metoda PECS,
Stosowana Analiza Zachowania,
TEACCH,
trening słuchowy metodą Tomatisa®,
komunikacja metodą Mówik,
metody poznawczo-behawioralne,
Programy Aktywności Knillów,
Program Rozwijający Percepcję Wzrokową F. Frostig, D. Horne,
ćwiczenia grafomotoryczne wg H. Tymichowej,
Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
elementy metody stymulacji polisensorycznej wg J. Kielina,
pedagogika zabawy,
elementy Pedagogiki Montessori,
Integracja Sensoryczna,
elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
bajki terapeutyczne,
elementy edukacji przez ruch D. Dziamskiej,
Napisz do nas
Zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy.