Autyzm – Metody pracy w naszej szkole w Nowym Targu
Podstawę podejmowanych przez nas oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych tak samo jak w przedszkolu tak i w szkole stanowi podejście rozwojowe. Podejście to uwzględnia prawidłowy rozwój dziecka i zakłada, że każdy z nas nabywa określone umiejętności w podobnej kolejności rozwojowej, niezależnie od predyspozycji, dlatego też nauka nowych umiejętność powinna odbywać się zawsze w kontekście ram wyznaczonych przez aktualny poziom rozwoju.
Rozpoczynając terapię przeprowadzamy diagnozę funkcjonalną ucznia i na podstawie otrzymanych wyników tworzymy programy edukacyjno-terapeutyczne. Dostosowujemy środowisko ucznia tak, aby w optymalny sposób stymulować jego rozwój. W pracy terapeutycznej korzystamy z różnych metod, które są indywidualnie dobierane do każdego dziecka. Wśród metod i technik, którymi pracujemy znajdują się m.in.:
metoda PECS,
Stosowana Analiza Zachowania,
Mówik,
trening słuchowy metodą Tomatisa®,
metody poznawczo-behawioralne,
Programy Aktywności Knillów,
Program Rozwijający Percepcję Wzrokową F. Frostig, D. Horne,
ćwiczenia grafomotoryczne wg H. Tymichowej,
Metoda Ruchu Rozwijającego W.Sherborne,
elementy metody stymulacji polisensorycznej wg J. Kielina,
pedagogika zabawy,
elementy Pedagogiki Montessori,
Integracja Sensoryczna,
elementy Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
elementy edukacji przez ruch D. Dziamskiej,
wiele innych,
Napisz do nas
Zapraszamy do kontaktu przez formularz kontaktowy.